جک بازویی پارکینگ در تبریز

اصولا جک های درب اتوماتیک به دو قسمت جک بازویی و جک ریلی تقسیم میشوند .در این مقاله به بیان جک بازویی خواهیم پرداخت.جک های بازویی پارکینگی دستگاههای الکترومکانیکی هستند که از بخش های متفاوتی ساخته شده اند یافته اند.مهمترین قسمت جک بازویی موتور و گیربکس آن است که در اصل عملیات باز و بسته شدن درب را انجام میدهند و بخش مهم دیگر آن قسمت مدار کنترل می باشد.

جک بازویی

جک پارکینگ بازویی با نصب شدن بر روی درب های لولایی یک یا دولنگه با اخذ دستور از طریق ریموت کنترل و کنترل باکس ( مدار فرمان ) باعث گردش و بازو بسته شدن آن می گردد.جک بازویی در تبریز با داشتن مزایای فراوان آن دارای محبوبیت بسیاری می باشد. نحوه نصب جک بازویی در تبریز از مهمترین بخش های خرید آن می باشد که با وجود متخصصان باعث میگردد تا این امر برای مشتریان نیز آسودگی خاطر داشته باشد. برای مناطقی که امکان قطع برق زیاد است از جکهای درب پارکینگ ۲۴ ولت با قابلیت نصب باتری پشتیبان استفاده کنید که شامل دو عدد باتری ۱۲ ولت میباشد که بهتر است هر کدام جریانی در حدود ۷ امپر داشته باشند.

 

ساختار این نوع از دستگاههای درب اتوماتیک به طوری است که از آن در درب های لولایی تک لنگه یا دولنگه استفاده می شود. برای اینکه یک درب لولایی به شکل اتوماتیک و مکانیزه باز و بسته شود باید از جک بازویی استفاده نمود که برای این امر طراحی شده است ضمنا برای درب های ریلی نیز جک ریلی مخصوصی ساخته شده و در بسیاری از آن مکانها به علت ساختار کشویی درب از آن استفاده میشود.

 ساختار کلی جک های بازویی به سه صورت میباشد  :

۱) جک بازویی الکترومکانیکی جهت تردد های معمولی

۲) جک بازویی هیدرولیکی برای ترددهای بالا و درب های بزرگ

۳)  جک بازویی پنوماتیکی جهت مصارف ویژه

شرکت های سازنده جک بازویی

از مطرح ترین سازندگان جک های بازویی که در بازار ایران مورد استقبال می باشند به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  • وی تو کالیپسو V2 ایتالیا پروتکو porteco ایتالیا
  • بی اف تی BFT ایتالیا
  • سوزوکی  suzuki ایران
  • سیماران simaran ایران
  • بنینکا beninca ایتالیا
  • گوچی gucci ایتالیا
  • بتا beta چین
  • تیتان titan ایتالیا
  • زومر sommer آلمان
  • فک faac ایتالیا
  • لایف LIFE ایتالیا
  • السا elessa ایتالیا
  • راجر rogger ایتالیا

۱۵ ) دیا DEA ایتالیا

و…. بسیاری برندهای با کیفیت دیگر

 

تفاوت اصلی در جک های بازویی

بحث دو سرعته بودن جک بازویی ( در زمان باز و بسته کردن با کم نمودن سرعت مانع از کوبیده شدن درب میشوند)

ولتاژ تغذیه  ( ۲۲۰ ولت یا ۲۴ ولت)

تعدد  رله های خروجی برای اتصال تجهیزات اضافی مانند قفل برقی ، چراغ  و….

وجود انکودر یا حسگر تشخیص مانع در پشت درب

زاویای باز شو درب

نوع و جنس چرخ دنده ها

برد قابل تنظیم و سازگاری با سیستم های RFID ، پلاک خوان ، BMS

 

مقایسه جک پارکینگی بازویی الکترومکانیک و هیدرولیک

اگر زمان خرید جک پارکینگی الکترومکانیکی و هیدرولیکی سوالاتی به ذهن شما خطور نموده و برایتان مبهم است که کدامیک مناسب برای درب شما میباشد با خواندن این قسمت تا حدودی مشکلات شما رفع  میشود و با مکانیزم هر دو سیستم اشنا میشوید.
جکهای بازویی الکترومکانیکی در واقع همان مکانیزم گیربکس مکانیکی را دارا هستند که گردش دورانی را به گردش خطی تبدیل می کند. مکانیزم گردش این جک های بازویی رتور و چرخ دنده درگیر با آن میباشد, رتور که داخل استاتور واقع شده است با ویژگی مغناطیسی گردش میکند و چرخ دنده را که از جنس برنج و یا پلاستیکی باشد به گردش در می آورد .چرخ دنده هم که به محور گیربکس متصل است گردش دورانی را به میل ماردون انتقال می دهد و ان را به گردش در می آورد.میل ماردون هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردون را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت ( برون چرخش ) است را به جلو ویا عقب به حرکت وا می دارد .محور استیل جک نیز که متصل به مهره ماردون است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردون روی ماردون گردش کرده و درب را باز و بسته میکند.

در این نوع جک ها اسیب پذیر ترین قسمت ها رتور و چرخ دنده هستند که با سرعت بالا با هم در تماس هستند و طبعا دچار ساییدگی در گذر زمان می شوند.جنس رتور نسبت به چرخ دنده باید از الیاژ بهتری برخوردار باشد تا در مواجه با چرخ دنده ساییده نشود و بعد مدتی فقط چرخ دنده تعویض شود که هزینه تعمیرات بالا نرود.ولی متاسفانه در بعضی از جک های چینی رتور هم پا به پای چرخ دنده ساییده میشود و باید هردوی انها تعویض شوند.
مهره ماردون ساخته شده از تفلون خاص بجای برنج در زمان درگیری با رتور که همیشه از جنس فولاد است عمر طولانی تری خواهد داشت .
جک های پارکینگی اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای ۱۰- درجه)که مکانیزم انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که گردش چرخ دنده و مهره ماردون را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.
در دمای بسیار زیاد هم اگر رفت و آمد زیاد باشد باعث گرم کردن و ایستادن جک میشود.تا دوباره بعد از مدتی خنک شود و به کار بیفتد.

جک هیدرولیک بازویی چیست؟

ویژگی تراکم ناپذیری مایعات باعث شده  که از آنها به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل انرژی و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها در طراحی ماشینهایی که با نیروی محرکه خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود.
جک هیدرولیک تجهیزی است که در آن نیرویی بر روغن موجود در داخل یک استوانه (پیستون) کوچک اعمال میگردد. این نیرو باعث میشودکه روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگتر منتقل گردد. روغن نیروی اعمل شده بر آن را به پیستون استوانه بزرگ وارد می سازد و منجر به حرکت بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود. مکانیزم کار جرثقیل ها، لیفتراک ها، و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، بازده فراوانی دارند.
از جک های بازویی هیدرولیکی در تبریز برای ترددهای بالا و درب های سنگین استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که در آن از روغن استفاده شده بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد.. به لحاظ ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار ایمن هستند و این تجهیزات در برابر فشار بیرونی مقاومت بالایی دارند و اگر قفل برقی نیز وصل گردد نفوذ پذیری افراد غیر را به داخل مجموعه به صفر میرساند.
در طراحی جک های بازویی هیدرولیکی از اصل خاصیت تراکم ناپذیری روغن استفاده شده است. کارکرد جک‌های هیدرولیکی بسیار ساده است. در جک‌های هیدرولیکی از سیالی که روغن می باشد، استفاده شده است. مایعات تراکم‌پذیری بسیار ناچیزی دارند و بر همین اصل هم سرعت جک‌های هیدرولیکی قابل کنترل است و از طرف دیگر این جکها قدرت بسیار بالایی دارند. در جک هیدرولیک گیربکس وجود ندارد و بجای ان یک موتور الکتریکی ۲۲۰ ولت فشار روغن را وارد سیلندر جک کرده و باعث باز و بسته شدن درب می گردد.

خرید جک بازویی پارکینگی در تبریز

امروزه شرکت های زیادی در داخل و خارج از ایران در ساخت و عرضه درب های اتوماتیک پارکینگی و فروشگاهی و حتی صنعتی فعالیت دارند. این امر باعث شده تا دست خریداران برای انتخاب بهترین خرید با مبلغ حداقلی بازتر باشد. مطمئنا یک انتخاب صحیح می تواند سالها آسایش را برای ساکنین یک ساختمان به ارمغان بیاورد. شما می توانید در مجموعه درب اتوماتیک شهر تمامی انواع جک های ایرانی مانند جک درب پارکینگ سیماران و جک درب پارکینگ یال و همنیطور انواع خارجی آن از جمله تمامی جک های ایتالیایی مانند جک درب اتوماتیک پروتکو ، BFT ، وی توV2،  جک فادینی Fadini و جک فک را به همراه تمامی متعلقات و آپشن ها درب اتوماتیک دریافت نمایید

نصب جک درب پارکینگ بازویی در تبریز

مجموعه شهر با دارا بودن متخصصان نصب و راه اندازی جک بازویی پارکینگ در تبریز و شمالغرب کشور آماده ارائه خدمات به تمامی همشهریان عزیز می باشد. مشتریان می توانند با قسمت نصب جک های بازویی شرکت تماس حاصل نماید تا نسبت به نصب و راه اندازی محصولات درخواستی آنها اقدام شود. نصب یک جک پارکینگی بایستی با دستورالعمل شرکت سازنده انجام شود تا به طور صحیح بهره بردار برای مدتهای طولانی و با آرامش خاطر از آن استفاده نمایند. خدمات نصب جک های بازویی شامل کنده کاری، جوشکاری، سیم کشی و برنامه دهی مدارکنترل و با به صورت کلی نصب و راه اندازی جک درب پارکینگ می شود که نصاب بدون هیچ هزینه اضافی میبایست این کارها را انجام دهد.

نکاتی در خصوص خرید جک درب پارکینگ بازویی تبریز

 

نصب قفل برقی روی درب امنیت زیادی دارد ،در صورت فشار درب از سمت بیرون ، هرگز درب ها باز نمی شوند.مخصوصا برای دربهای تک لنگه که طول زیادی دارند حتما از قفل برقی استفاده گردد.

در زمان خرید وزن تقریبی هر لنگه ی درب  و طول درب های خود را حتما به فروشنده بگویید تا محصولی  متناسب با ویژگی های درب موجودتان به شما معرفی نماید و یا قبل از خرید توسط کارشناس مجرب بازدید گردد.با مشخص بودن وزن درب میتوان از هزینه های مازاد جلوگیری شود و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد میتوان از جک های با قیمت پایین تر استفاده کرد. در درب های سبک انتخاب تولیدات داخل کشور انتخابی مقرون به صرفه است. معمولا استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگه در حدود ۱.۸ متر می باشد که در این مقدار تمامی جک های موجود قابلیت کارکرد را دارا می باشند. اما اگر عرض در بیش از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت یا همان بازوی بلند تر استفاده نمود. معمولا در کاتالوگ فنی این مشخصات درج میشود.

کیفیت نصب جک بازویی در تبریز از پارامترهای بسیار مهم بشمار میرود,متاسفانه مشتریان به کیفیت جک اهمیت میدهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمیدهند و این باعث میشود تا بعد از نصب با مشکلات و خرابی های زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر مفید جک ها میشود. بنابراین اطمینان حاصل نماییدکه نصاب ماهر تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و دقت لازم را در کار به خرج دهد .

میزان تردد نیز از دیگر مسائل تاثیر گذار در انتخاب جک ها می باشند.برای مجتمع های مسکونی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو  می توان از درب های اتوماتیک الکترومکانیکی استفاده نمود، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار زیاد معمولا از سیستمهای هیدرولیکی و الکترومکانیکی ۲۴ ولت پیشنهاد می شوند.

از خرید جک های با برندهای متفرقه و ناشناس بایستی خودداری شود چون کیفیت و نحوه کارکرد آنها بر هیچکس آشکار نیست و بعد از نصب و مرور زمان میتوان پی به کیفیت واقعی آنها برد. همیشه پیشنهاد کارشناسان این امر را در اولویت قرار دهید.
خریداران با ارسال تصویر درب و موقعیت آن میتوانند پیش فاکتور کلی از فروشنده بخواهند تا در پایان کار نصب با هزینه های اضافه غافلگیر نشوند.مانند هزینه سیم وهزینه کنده کاری و صفحه پلیت گذاری .ما با رویت تصویر درب پارکینگ شما، قیمت قطعی را برای شما پیش فاکتور میکنیم تا از تمامی هزینه های موجود آگاه شوید.
بهتراست نصب جک پارکینگی را به شرکت ها بسپارید تا اینکه با نصاب ها به صورت مستقیم کار کنید زیرا شرکت ها موظف به ارائه ضمانت نامه هستند. ولی نصاب ها ممکن است برای خدمات پس از فروش شما را تنها بگذارند زیرا کسی آنها را موظف به ارائه خدمات نمی کند.از شرکتی ارائه دهنده خدمات جک اتوماتیک پارکینگ بخواهید که بعد از کارشناسی، سیستم را برای شما نصب و راه اندازی کرده و در انتها باشما تسویه حساب نماید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *